dilluns, 22 d’abril del 2013

Petjades neuròtiques

No fa gaires dies us vaig presentar algunes de les diferents petjades que ens podem trobar a la mateixa riba de l'Ebre, tot per fer-nos una lleugera idea de quins són els animalons que ens podem arribar a trobar en aquest indret, ja que difícilment poden ser observats a plena llum del dia. 

Petjades curioses
A conseqüència del repte proposat en l'anterior entrada de petjades (el d'intentar esbrinar quin era l'animal que havia estampat aquelles curioses petjades al fang fresc) han sorgit noves propostes i preguntes sense resposta. Una de les propostes resultaria evident, la de col·locar un objecte al costat de la petjada per veure el seu tamany aproximat, ja que sense ell no podríem acabar de concretar de quin animal es tractaria.

Doncs bé, Aquest matí amb la cinta mètrica a una ma i la càmera fotogràfica a l'altra m'he dirigit a la riba del riu per buscar aquelles petjades que ja havia immortalitzat amb anterioritat per poder medir-les, i si us he de dir la veritat, no he tingut gens de sort. Però us asseguro que aquelles petjades no feien més de tres centímetres de longitud.

En lloc d'aquelles he trobat aquestes altres que aparentment tenen la mateixa morfologia, això si, sent aquestes un pel més grans, el que suggereix un repte més desafiant. 

Al arribar a casa he optat per fer un poc de recerca i el que he vist no m'ha fet gens de gràcia, ja que les que més s'aproximen són les de l'ós rentador (Mapache para los amigos), però és clar, tinc els meus dubtes, jo no sóc un súper-entés amb la matèria i al final resulta que no he aclarit un gra de sal.
Aquesta troballa m'està deixant desconcertat, ja no se que pensar, no sé si creure'm el que veig. Sense cap dubte necessito assessorament d'un professional dels rastres animals.

Alguna suggerència per la vostra banda?

I si realment són les petjades d'un ós rentador!!! Doncs poca broma, no és precisament un animalet molt beneficiós. 
Consulteu, consulteu, aquests enllaços.

L'ós rentador propaga enfermetats a animals en la seva invasió per Europa

L'ós rentador propaga numeroses emfermetats a la fauna autòctona

L'ós rentador a Europa

L'ós rentador no és ben rebut a Doñana

Prohibits a la península











Plànol de la hipotètica distribució de l'ós rentador

5 comentaris:

  1. quan vaig llegir la primera entrada també vaig buscar una mica i també en van semblar petjades d'os rentador, però no gosava dir res, ja que realment mai m'he dedicat a identificar animals per les seves petjades, i per altra banda, havent llegit també el que suposen els ossos rentadors en el nostre medi natural tampoc m'ho vaig voler acabar de creure... l'hi enviaré l'enllaç a un company que potser ens pot ajudar a treure l'entrellat...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja està aclarit, efectivament es un ós rentador, esperem que només sigui un individu aïllat i que se'l pugui capturar en facilitat.
      Ja només ens faltava això, ja n'hi ha prou d'animalets estranys.

      Elimina
    2. si, de fet a qui l'hi he enviat l'enllaç és a al Marius i ja veig que ha servit d'ajuda, me n'alegro de que s'hagi pogut aclarir tant ràpid, ara queda atrapar-lo...

      Elimina
  2. Hola
    Són clarament d'ós rentador. Em pots enviar les coordenades del lloc? Cal capturar-lo, és una espècie exòtica invasora.
    Salutacions

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per l'aclariment.
      Les coordenades són: 40º53'01.38"N 0º30'21.22"E
      Quí s'encarrega de capturar-lo? i cap la possibilitat d'assabentar-me de quant s'ha de fer la possible captura?

      Elimina